Laatste maand + afscheid nemen

Hoi allemaal,

Hier ben ik dan met mijn laatste blog, om af te sluiten. Op 10 juni ben ik terug gekomen van me High School avontuur. Ik vond best vreemd om weer in Nederland te zijn. Alles leek zo klein en het was ook nog best koud die dag. Ik kwam natuurlijk van Californië, waar het de laatste dagen 35°C was en dan opeens sta ik in mijn koude kikkerlandje met 16°C, niet fijn. Maar ik moet zeggen dat ik het ook wel weer heel erg fijn vond om iedereen hier weer te zien. Ik heb mijn familie en vrienden natuurlijk ook erg gemist, want het is niet niks om zo lang bij ze weg te zijn. In deze blog zal ik jullie vertellen wat ik de laatste maand in Californië nog heb gedaan.

Op zondag 5 mei ben ik samen met Alison, Kelton en Erin naar San Francisco geweest. Daar heb ik onder andere de bekende Golden Gate Bridge, Alkatraz en Lombard Street gezien. Die straat staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld. Ook hebben we Queen Wilhelmina Garden bezocht, waar een molen staat die speciaal vernoemd is naar koningin Wilhelmina. Het was een super gezellige dag.

Dinsdag 7 mei was het einde van het seizoen feest van zwemmen. Hier hebben we heerlijk gegeten, zijn er prijzen uitgedeeld en kreeg iedereen een certificaat als deelname aan de sport wedstrijdzwemmen.

Op zaterdag 25 mei ben ik samen met Sydney (een andere Nederlandse uitwisselingsstudent) en zijn gastvader Josh naar een baseball game in San Fransisco geweest, van The Giants. Ondanks dat ze hadden verloren was het super leuk om zo’n echte baseball wedstrijd in een enorm stadion (Oracle Park) mee te maken.

27 mei ging ik met mijn gastgezin naar Yosemite National Park. Het is een nationaal park in het oosten van Californië. Het nationale park is bekend om de Yosemite Valley. Deze door een gletsjer gevormde valley ziet er adembenemend mooi uit. In dit park vind je o.a. watervallen, bossen, weiden, maar ook bijzondere diersoorten. Wij hebben hier toevallig een coyote gezien. Helaas regende het wel een beetje die dag, dus de bekende Yosemite waterval (die 739 meter hoog is en een van de hoogste watervallen ter wereld is) konden we niet zo goed zien. Ondanks de regen en kou hebben we een hele gezellige dag gehad en hebben we lekker van de wonderschone natuur kunnen genieten.

Vrijdag 31 mei ging ik samen met alle juniors van mijn school de zonsopgang bekijken (sunrise). Dit is een traditie die elk jaar door Whitney High School wordt gehouden. De seniors gaan de de dag ervoor de zonsondergang kijken, omdat het voor hun het einde is van hun High School jaren en de juniors gaan dus de zonsopgang kijken, omdat voor hun het laatste jaar van High School gaat beginnen. Ik heb de nacht ervoor bij mijn beste vriendin Madeline geslapen, omdat we om 4 uur snachts al moesten opstaan en dan hoefde mijn gastmoeder Alison me niet zo vroeg weg te brengen. Dus ik ging samen met Maddi rijden. De sunrise was een geweldige ervaring om mee te maken.

De laatste week was best vreemd, maar ik heb toch nog veel leuke dingen gedaan. Veel rondgehangen met me vriendinnen, nog de laatste keer naar me favorite fast food restaurant geweest, zonsondergang gekeken met de meiden...

Op donderdag 6 juni was me laatste schooldag. Whitney High school was awesome (geweldig)!! Ik heb genoten van alle lessen die ik heb gevolgd. En sporten natuurlijk: wedstrijdzwemmen en het waterpolo team, het was fantastisch. Ik heb mijn High School jaar met alleen maar A’s en één C (anatomy) afgesloten, ik ben dus super tevreden. Ook graduation was op 6 juni. Helaas kon ik niet meelopen, omdat ik geen senior was, maar ik was er natuurlijk wel bij. Kate, een van me beste vriendinnetjes daar, liep wel mee, dus was ik daar met andere vriendinnen om haar te supporten. Het duurde erg lang, maar het was onwijs leuk om mee te maken.

Zaterdag 8 juni heb ik mijn afscheidsfeestje gevierd. Eerst ging ik samen met mijn gastgezin en Madeline alles mooi versieren. Het feest was bij ons thuis en het was een poolparty. Ik heb alleen mijn beste vrienden en wat goede kenissen die ik daar heb ontmoet uitgenodigd. Als verrassing heeft mijn gastgezin een hele mooie taart voor mij besteld, hij was ook erg lekker :). Zelf heb ik ook nog een speach gehouden voor iedereen en het was best emotioneel. Tegen de avond was het feest afgelopen en toen was het toch echt tijd om afscheid te nemen van iedereen.

En dan op 9 juni stond ik met mijn gastgezin op het vliegveld in Sacramento. Ook Madeline en Max (mijn prom date) waren erbij. Het was erg lastig om afscheid te nemen van mensen waarbij je 10 maanden hebt geleefd. Wat ben ik dankbaar. Er vielen ook zeker wat traantjes!

Ik ben nu bijna 1.5 maand in Nederland en heb me draai snel gevonden. Komend schooljaar ga ik de Flex opleiding Stewardess volgen.

Wat heb je eigenlijk aan zo’n High School avontuur? Het staat heel goed op je CV dat je buitenlandse ervaring hebt. Je leert vloeiend Engels spreken. Ook weet ik hoe het is om lang zonder mijn familie te zijn en ben ik dus onafhankelijker en zelfstandiger geworden. Daarnaast maak je vriendschappen voor het leven, een tweede familie en je hebt altijd mensen waar je naar terug kan keren in Amerika.

Ik ga Whitney High School missen, ik ga iedereen missen (ik mis ze nu al). Maar ik heb ze beloofd dat ik ooit weer op bezoek kom in Lincoln en Rocklin, al kon ik nog niet zeggen wanneer. Dit was mijn High School avontuur en bij deze wil ik iedereen bedanken voor het lezen van mijn verhalen en de leuke reacties, ik hoop dat jullie mijn verhalen een beetje interessant vonden. Kortom, ik heb een ongelofelijk leuke en onvergetelijke tijd gehad gedurende mijn High School jaar.

Travel Active, heel erg bedankt voor de goede begeleiding in New York. Ook wanneer ik het nodig had tijdens mijn High School jaar hebben jullie me fantastisch geholpen. Ik ben erg blij dat ik voor deze organisatie heb gekozen.


Veel liefs, Naomi

Reacties

Reacties

Sissss Cindy

Super gedaan zusje! Wat heb je dit leuk geschreven. Een heel mooi eind verhaal! De momenten voor altijd! Nu nog heerlijk vakantie vieren en dan op naar je nieuwe opleiding! Je bent een topper! Xx Cindy

Anneke

En zo komt aan alles een eind, je hebt het fantastisch gedaan en nu op naar het volgende avontuur. Het is heerlijk om je weer terug te hebben.??

Hans en Kitty

Wat hebben wij genoten van je verhalen. Veel plezier op vakantie en succes met je opleiding.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active