Afgelopen 3 maanden

Hoi allemaal,

Het is weer tijd voor een nieuwe blog.

Ik ga beginnen vanaf januari. Een nieuw jaar en een nieuw semester op school. Het eerste semester heb ik goed afgesloten met alleen maar A's en B's, maar vanaf januari zijn we alle vakken opnieuw met 100% begonnen. Ik ben nu erg gewend aan de vakken die ik volg dus ik hoop dat het tweede semester ook goed gaat komen. Laatst hebben we bij broadcasting een leuke opdracht gekregen. Een duo opdracht. De bedoeling hier was dat de ene een verhaal moest gaan vertellen en de andere ging filmen. En omdat ik goed ben in filmen (zegt me leraar) heb ik gekozen om dat te gaan doen. Heb je het voor je, Naomi met zo'n grote camera in haar handen hihi. Het was onwijs leuk om dat te gaan doen. Broadcasting is één van de vakken die ik zeker weten ga missen.

Echte winter heb ik hier niet gehad, dus een winterjas had ik niet echt nodig, behalve toen we gingen skiën. Toen had ik natuurlijk een skipak nodig, maar mijn gastgezin had er al eentje voor me. Ik ben nog nooit op wintersport geweest dus ik kon helemaal niet skiën. Hier heb ik wat ski lessen gekregen en dat ging best goed. Het was super leuk en zo prachtig in de bergen, met mooi weer en het zonnetje erbij. In Lincoln waar ik woon lag helemaal geen sneeuw maar wel in de bergen dus. Het was ongeveer 1,5 uur rijden bij Lincoln vandaan.

Vanaf februari ben ik bezig geweest met het uitzoeken van een prom jurk. Ik ben een aantal keer met me vriendinnen naar een speciale prom jurken winkel geweest en toen dacht ik dat is toch niks voor mij. Van roze prinsessen jurken tot glitters en glamour. Bovendien betalen sommige mensen wel 600 dollar voor hun jurk. Nou, mij niet gezien hoor! Toen ging ik op internet kijken en na lang zoeken heb ik toch een jurk gevonden die echt bij me past. Ik ben er super blij mee!

Maandag 4 februari ben ik met wedstrijdzwemmen begonnen. Ik heb best lang getwijfeld tussen zwemmen en atletiek, maar omdat ik af en toe last heb van me knie die op slot springt heb ik toch voor zwemmen gekozen. Op zo'n moment kan ik me knie helemaal niet buigen en geen stap meer zetten. Gelukkig springt het altijd vanzelf los en kan ik weer gaan lopen (de pijn blijft wel altijd nog even hangen). Klinkt niet goed hè. Dat wordt dus het eerste wat nagekeken gaat worden als ik terug ben, me knie. Maar nu terug over wedstrijdzwemmen. Elke dag na school had ik een training van 2 uur (dus 10 uur in de week). Ik zwom in een buitenbad (wel verwarmd) 25 meter lang, eigenlijk moet ik zeggen 25 yard dus iets korter dan 25 meter. Een keer was het zo dat de verwarming installatie kapot was, maar de training ging evengoed door. Sommige mensen werden blauw en paars van de kou. Ik heb het hier natuurlijk over de maand februari hè. Buiten was het ook erg koud die dag en dan nog dat ijskoude water, brrrr, het was niet fijn. Ik heb competitie wedstrijden gezwommen en toernooien. Een keer bij een competitie wedstrijd was ik de “most valuable” speler voor Whitney High School en toen kreeg ik een koffertje mee naar huis. Ik kon hem elke dag naar school meenemen voor één week lang. Door met zo'n koffertje te lopen kon iedereen zien wie de beste sportvrouw/man van de week was. Ik was best trots op mezelf :)

Maart was best een drukke maand wat zwemmen betreft. Ondanks dat we veel zwemwedstrijden hadden (Erin mijn gastzusje, en ik) konden we toch nog een lang weekend weg, vrijdag 15 maart t/m maandag 18 maart. Omdat we nog een dag op onze Universal pasjes hadden gingen we terug naar Los Angeles. Zaterdag zijn we dus de hele dag in Universal Studios Hollywood geweest, zondag gingen we shoppen en naar het strand bij Oxnard. Maandag op de terug weg naar huis zijn we bij Sequoia National Park gestopt. Ik was zo blij dat we daar naartoe gingen. Mijn papa is daar 29 jaar geleden ook geweest en ik wou zo graag dezelfde foto maken bij dezelfde boom, namelijk de General Sherman (de grootste boom ter wereld). En het is me ook gelukt. Hoe gaaf is dat!

Donderdag 11 april was me laatste zwemwedstrijd. Ik heb het zwemseizoen heel goed afgesloten met een tijd van 00:58.58 op de 100 yard vrije slag. Ik ben erg tevreden. Het was een heel leuk seizoen met super leuke mensen.

Eind deze maand op zaterdag 27 april is prom. Wat dat precies inhoudt en hoe dat allemaal gaat vertel ik in mijn volgende blog. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in. Maar voor die tijd hebben we nog Spring Break en wat gaan we doen, waar we allemaal naartoe gaan dat vertel ik ook de volgende keer.

Groetjes Naomi

Reacties

Reacties

Bianca schoo

Hoi wat goed en leuk weer al die belevenissen.
Geweldig om te lezen.
Kijk uit naar je volgende verhaal!!
Succes en veel plezier verder!
XX groetjes

Tineke

Wat zul je deze tijd die je hier heb door gebracht altijd blijven herinneren . Geweldige ervaring en vind het erg leuk dat ik je heb leren kennen, en wat ook zo leuk was dat ik je ouders en zusje Cindy ontmoet heb in
Nederland afgelopen Maart.
Geniet nog veel van al je tijd hier in Californië en daar buiten!
Liefs Tineke Geldens

Anneke

Weer een fijn verhaal. Je boft enorm met je gastouders, wat laten ze je veel zien. XXX

Maartje

Naomi wat een fijne activiteiten voor je . Leuk dat je de zelfde foto genomen hebt van de boom waar je vader ook is geweest. Nog een fijn feest en je zal er wel uit zien als een plaatje tot je volgende mail. Liefs Maarte Wolters

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active