Voorbereidingen

Hoi allemaal,

Ruim een half jaar geleden kwam ik op het idee om voor een jaar naar een High School te gaan in Amerika. Het leek me super gaaf om het schoolsysteem daar mee te maken en natuurlijk om de cultuur daar te leren kennen. Daarom ben ik samen met mijn ouders op zaterdag 3 februari naar een informatiedaggeweest van Travel Active om te zien hoe het nou zou zijn om voor een jaar naar Amerika te gaan. Ik kreeg veel foto’s te zien en er waren ook oudstudenten die vertelden over hoe hun het hadden die 10 maanden in Amerika. Na deze informatiedag wist ik het zeker, dit is wat ik wil. Ook mijn ouders waren erg enthousiast geworden na deze informatiedag.

1 maand later heb ik me opgegeven via de site van TA. Ik kreeg al snel een mailtje dat ik zaterdag 14 april was uitgenodigt voor de informatie bijeenkomst in Arnhem. Hier moest ik een Engelse lees- en luistertoets afleggen en ook moest ik een interview houden met iemand in het engels. Dit ging allemaal super goed! Ook heb ik die dag gelijk drie inentingen gehad, want in Amerika is het verplicht om bepaalde inentingen te hebben. Anders mag je daar niet naar school.

De week na de informatie bijeenkomst was ik druk bezig met een aanmeldingspakket invullen. Deze werd opgestuurd naar Ayusa; de site waar Amerikaanse gastgezinnen kunnen kiezen wie ze in huis willen nemen. Op 3 mei kreeg ik te horen dat mijn aanmeldingspakket was goedgekeurd. Van af die dag konden Amerikaanse gastgezinnen er voor kiezen om mij in huis te nemen.

Op woensdag 6 juni kreeg ik al een belletje dat ik was geplaatst in een gastgezin in Californië. Ik had dus heel snel een gastgezin waar ik echt super blij mee was!

In de tussentijd moest ik nog een inenting nemen.

Op zaterdag 9 juni was er een informatiebijeenkomst voor iedereen die mee doet aan dit high school programma. Intotaal zijn dat er 95. Ik ging hier samen heen met mijn ouders en er werd van iedereen een leuke foto gemaakt.

Na deze dag hoefde ik alleen nog mijn visum te regelen. Dat deed ik op maandag 25 juni. De rij daar was best lang, maar gelukkig waren er ook andere meiden van Travel Active waar ik ondertussen mee kon praten. Na deze dag was al het belangrijke geregeld.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active