Kerstvakantie

Hoi allemaal,

In mijn vorige blog heb ik over de finale week verteld, dat betekent dat de week voor de kerstvakantie ik voor alle hoofdvakken een eindtoets heb gehad. Ik heb best veel moeten leren om mijn A's en B's te kunnen behouden, maar dat is me gelukt. Mijn eerste semester heb ik dus goed afgesloten. Volgend semester beginnen we alle vakken opnieuw met 100% (A). Dat is dus iets heel anders dan in Nederland.

Nu ik dat verhaaltje aan het schrijven ben besef ik me dat er al vijf maanden voorbij zijn gegaan. Ik zit dus op de helft van mijn High School avontuur. Het is niet altijd makkelijk geweest, heimwee momenten die er toch af en toe zijn, dat ik familie en vrienden in Nederland mis, jezelf aanpassen aan een andere cultuur, wonen bij een andere familie. Maar ik ben nog steeds erg blij dat ik de keuze heb genomen om voor een jaar naar Amerika te gaan, en dankbaar dat ik de mogelijk had. Ik heb zoveel leuke en bijzondere momenten meegemaakt en veel nieuwe mensen ontmoet. Ik weet nu al dat het een ervaring is om nooit te vergeten. Dus op naar de tweede helft van mijn High School avontuur en meer mooie ervaringen!

Amerikaanse kerst. De Amerikanen houden van kerst, het versieren van huizen begint eigenlijk al na Thanksgiving. En omdat hier geen Sinterklaas gevierd wordt is kerst het eerstvolgende feest. We hebben wel allemaal de chocoladeletter van mijn ouders gekregen, dat zat in het pakketje die ze voor mijn verjaardag hadden gestuurd. Ik moest er dus best lang van af blijven hihi. Ik heb ook nog een sinterklaaspakket van Travel Active gekregen (eigenlijk heb ik die gewonnen) omdat ik uitgekozen was tot student van de maand november. Ik was er erg blij mee. Er zaten pepernoten in, chocoladeletters en andere lekkernijen van Sinterklaas!

Maar nu weer over de kerst. Meteen het eerste weekend na Thanksgiving, toen ik terugkwam van San Diego, waren me gastouders bezig met de kerstversieringen. Ze hebben twee mooie kerstbomen opgezet die nog versierd moesten worden en buiten voor het huis was het al helemaal mooi geworden met veel lampjes. Hoe meer lichtjes hoe beter. In Amerika hebben ze geen 2e kerstdag. Hier vieren ze kerstavond en 1e kerstdag. Tweede kerstdag is weer een hele normale dag. Bij de meeste families zijn cadeaus heel belangrijk. Er liggen heel veel cadeautjes onder de kerstboom, dus ook hier bij mijn gastgezin. Ook ik heb kerstinkopen gedaan en zaterdag voor de kerst is nog het pakket van mijn ouders aangekomen met cadeautjes er in. Bij de openhaard hingen vijf Christmas Stockings, ook een met de letter N erop, echt super lief. Weer iets Amerikaans. Kerstavond hebben we met wat vrienden van mijn gastfamilie gevierd. Het was gezellig, maar toch ook best emotioneel. Het was voor mij de eerste keer dat ik deze dagen zonder mijn eigen ouders en zus vierde, ik miste ze heel erg. Op de kerstochtend zijn we allemaal naar beneden gekomen en mochten we de cadeautjes openmaken. Ook Tineke, een goede vriendin van Alison, heeft deze ochtend met ons gevierd. Ze bleef namelijk logeren bij ons, super leuk. Ik heb best veel cadeautjes gekregen en in de Christmas stocking zat een cadeaubon voor Universal Studios/Harry Potter, super gaaf!

De dagen na de kerst heb ik best veel leuke dingen gedaan. We zijn naar de bioscoop geweest, naar een schaatsbaan en ik heb ook nog een gezellige dag met me vriendinnen gehad.

Zondag 30 december zijn we met z'n 4en naar Los Angeles vertrokken. Laura mijn oudste gastzus ging niet mee, ze moest helaas werken. In Los Angeles verbleven we tot zaterdag 5 januari 2019.

We zijn naar de bekende Hollywood straat geweest (Hollywood Walk of Fame). Leuk om sterren van bekende mensen te zoeken of toevallig te zien. Ons appartement waar we verbleven zat op op de Walk of Fame. We hebben leuke en ook interessante dingen gedaan. We zijn naar La Brea Tar Pits geweest en naar Griffith Observatory. De jaarwisseling heb ik dus in Los Angeles gevierd. Om 3 uur 's middags heb ik mijn ouders gebeld met de beste wensen, want in Nederland was het toen al 12 uur 's nachts, maar ik moest nog 9 uur wachten voor het voor mij nieuwe jaar was. Het was best raar dat ik bijna als laatste in de wereld de jaarwisseling ging vieren. Het wordt een korter jaar dan normaal voor mij. 2018 was dus natuurlijk een langer jaar voor mij. Best bijzonder.

Dinsdag 1 januari 2019 ging ik met Erin, mijn gastzusje, paardrijden rond the Hollywood Sign. Super gaaf was dat.

Woensdag en donderdag zijn we naar Universal Studios Hollywood geweest (kerstcadeautje). Het was fantastisch!

Vrijdag hadden we een gezellige dag op Santa Monica Pier. We hebben daar met Kelton's zus en zijn familie afgesproken. Santa Monica staat vooral bekend om het strand en de pier met een klein attractiepark.

Zaterdag gingen we weer terug richting Lincoln. Onderweg zijn we nog bij Vasquez Rocks gestopt. Het was een leuke en interessante week. Dat was het zo een beetje, tot de volgende keer. Ik wens jullie allemaal een goed, gezond en sportief 2019!

Liefs Naomi

Reacties

Reacties

Elizabeth Witdoeckt

Weer een leuk bericht van je Naomi. Nadat mijn studenten weg gingen was het een beetje stil hier. Ik heb net vandaag mijn decoraties weggenomen, jammer dat je ze niet gezien hebt. Het is hier altijd gezellig. Op de 13e krijg ik 2 studenten uit Zuid Korea. Zo ik neem ze altijd mee naar de kerk, zo je hebt nog een kans. Jammer dat ik de kroketten ben misgelopen. Ik zal er voor zorgen dat je ook deze meisjes ontmoet. Het allerbeste voor het nieuwe jaar en nog meer tijd om levenslange herinneringen te maken. Groetjes.

Bianca schoo

Zoooo wat een mooi verhaal weer.
En wat gaaf om de kerst daar mee te hebben gemaakt!
Heel anders als hier.
Wij zijn blij dat de drukte weer voorbij is.
Kunnen geen oliebol meer zien : )
Maar een gelukkig en gezond 2019!!
Zet m op!
Gr xx

Maartje

Ik wens je een mooi half jaar in Amerika en maak er wat moois van Naomi groeten uit het koude Heemskerk. Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active