Los Angeles, San Diego en Thanksgiving.

Hoe was mijn Thanksgiving week, dat ga ik jullie allemaal in deze blog vertellen. De week van 19 t/m 24 november ging ik dus met Maddie mijn beste vriendin van hier en haar familie richting Los Angeles en San Diego. Ze gingen daar voornamelijk heen om Thanksgiving met hun familie te vieren. Echt super lief dat ze me daarvoor hadden uitgenodigd. Ik moest wel de toestemming vragen van mijn contactpersoon hier in Amerika en mijn ouders moesten het ondertekenen. Want ik ging wel bijna de hele week weg bij mijn gastgezin. Ik heb de toestemming gekregen en ik mocht mee. Ik ben mijn gastgezin hier heel erg dankbaar voor. We vertrokken maandagmiddag rond 14:30 uur en we kwamen aan rond 22:00 uur. Het was dus best een lange reis, maar ik ben dat wel gewend dus ik vond dat niet erg. We logeerden bij Maddie's oma, een schat van een vrouw.

Dinsdag gingen we lekker ontbijten bij een schattig restaurantje aan de kust bij de haven waar allemaal dure boten lagen. Na het ontbijt zijn we naar het mooie strand gegaan en daar gingen we kanoën door de haven van Long Beach langs enorme huizen. Daarna hebben we een Nederlands winkeltje bezocht waar je natuurlijk allerlei lekkernijen kon krijgen uit Nederland. Denk hierbij aan kaas, drop, pepernoten, pepermuntjes, etc…

Woensdag gingen we naar Los Angeles en het bekende Hollywood en Beverly Hills. Ook de oma van Maddie ging gezellig mee. We namen een mooie tour langs Hollywood en de grote huizen waar beroemdheden in wonen en ook langs de grote dure winkelstraten van Beverly Hills. Echt heel gaaf om dat allemaal te zien. Daarna zijn we ook nog even naar Venice Beach gegaan.

Donderdag vertrokken we naar San Diego om Thanksgiving te vieren met de familie van Maddie. Dit was bij de broer van de moeder ( dus bij de oom en tante van Maddie ). Daar hebben we ook gelogeerd. Thanksgiving, deze dag staat in het teken van dankbaarheid ( voor de oogst ), vrienden en familie. En wat hebben ze toch een grote familie. Het was onwijs gezellig. We gingen allerlei spelletjes spelen zoals badminton, ringen gooien, volleybal, pingpong... Na de spelletjes was het tijd voor Thanksgiving diner met natuurlijk de overheerlijke kalkoen en heel veel andere lekkere bijgerechten en een nagerecht. Thanksgiving wordt dus met de hele familie gevierd en daarom leggen mensen grote afstanden af om bij elkaar te kunnen zijn. Ik vond het een fantastische dag, ze waren natuurlijk allemaal onbekende voor mij maar het voelde als een echte familie. Super mooi. Daarna gingen we Black Friday shoppen en wat was het toch druk. Wel heerlijke inkopen gedaan.

Vrijdag gingen we met de hele familie van Maddie naar het strand in San Diego om te gaan surfen. Echt super gaaf!! Ik bakte er natuurlijk helemaal niks van, maar dat maakte het niet minder leuk hihi. Na het surfen een heerlijke hottub in en daarna was het weer tijd om terug naar LA te gaan voor onze laatste nacht bij oma van Maddie.

Wat een heerlijke week was dit! Zaterdagmiddag gingen we terug richting Lincoln.

Terug bij mijn gastgezin begonnen we aan de kerstversiering. Ze hebben twee mooie kerstbomen die we kunnen versieren en buiten voor het huis is al helemaal mooi geworden.

Op school gaat het goed. Ik heb voor al mijn vakken een A of B. Zelfs voor anatomie heb ik laatst hoog gescoord waar ik nu een B voor sta. Maar voor de kerstvakantie heb ik nog een finale week. Dat betekent dat ik voor alle hoofdvakken nog een toets krijg en dat bepaald dan uiteindelijk je cijfer. Spannend dus!

Ook een update over het sporten. Aangezien waterpolo is afgelopen en ik nu tijdelijk geen andere sport beoefen, behalve aquatics op school, ga ik naar de sportschool totdat het zwemseizoen/atletiek seizoen gaat beginnen. Ik weet nog steeds niet wat ik wil gaan doen hihi. Ook ren ik nu regelmatig door de buurt om me conditie op peil te houden.

Zaterdag 1 december had ik een heerlijke dag met andere uitwisselingsstudenten van over de hele wereld. We gingen naar Het Capitol in Sacramento. Erg interessant. Ook zag ik mijn vriendinnetje Roos weer die ik heb leren kennen tijdens de oriëntatie dagen in New York. Echt heel leuk om verhalen uit te wisselen en lekker bij te praten. Daarna ging ik met mijn gastgezin naar een sinterkerst feestje die wat Nederlandse mensen hadden georganiseerd. Daar had ik ook twee Mexicaanse uitwisselingsstudenten ontmoet. Super leuk om met hen te praten en te horen hoe hun ervaring hier is en zo.



Dat was het dan weer voor deze keer


Liefs Naomi

Reacties

Reacties

Bianca schoo

Hoi weer een hoop ondernomen en me gemaakt.
Het klinkt weer geweldig allemaal!!
Succes met je toetsen?!
Ennn op naar de Kerst??.
groetjes X

Marja Mulder

Klinkt allemaal geweldig. Fijne kerstdagen ??????

Elizabeth Witdoeckt

Geweldig genoten weer. Wat ben jij een bofkont. Nataly and Jaz vonden de kerk heel interessant. Ze gaan morgen weer weg, jammer genoeg. , Ik hoop dat je de kans krijgt om gedurende de kerst vakantie mij op te zoeken. Op 13 January krijg ik twee studenten uit Zuid Korea voor een maand. Veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active