Enorme bosbranden in Californië

Het is geen leuke ervaring, het is verschrikkelijk wat hier gebeurd. Best heftig om de beelden te zien van de bosbranden, en ik weet dat jullie ook veel op TV zien. Zulke branden zijn we in Nederland niet gewend. Het dorpje Paradise waar de brand op 8 november uitbrak is helemaal weg (zo'n 100 kilometer bij ons vandaan). En dan zijn er ook nog twee bosbranden tussen ons en Los Angeles. Zaterdag hadden we veel last de rook in de lucht. We moesten alle ramen dicht doen.

Dat weekend ging ik met mijn gastgezin voor een lang weekend weg (maandag was ik vrij van school, het was hier Veterans Day) richting de kust (Monterey) voor mijn vrienden misschien beter bekend als (The Ripper of Monterey van The Vampire Diaries serie).

De hele weg daar naar toe zag er spooky uit door de donkere lucht. Het was net of het elk moment zou kunnen gaan regenen. 

Bij de kust was de lucht iets beter, maar ook niet strak blauw wat ik hier in Californië gewend ben. Eerst gingen we naar Santa Cruz Beach, dat was erg leuk en mooi. We zijn hier ook naar het Monterey Bay Aquarium geweest. Het aquarium ligt direct aan de oceaan. Het allermooiste vond ik de sierlijk in het water zwevende jellyfish en mooie zeepaardjes. Na het Aquarium gingen we nog naar het strand met mooie rotsen. Erg mooi om te zien!

We zijn ook gaan winkelen en hebben onder andere mondkapjes gekocht voor het geval dat we ze nodig hebben bij ons in Lincoln (en bij de tijd dat we terug zijn, zijn ze misschien op bij ons). Maandagavond zijn we terug gekomen en de volgende dag moest ik weer gewoon naar school. Er hing nog steeds rook in de lucht. Woensdag was het echt heftig, we zouden eigenlijk niet naar school mogen. Zelfs op school konden we het goed ruiken. Mijn haar stonk echt naar rook, het leek alsof ik in het Archeon (openlucht museum) was geweest, zo erg dus echt niet gezond. 

Woensdagmiddag was de luchtkwaliteit in Lincoln zeer ongezond tot gevaarlijk.

Donderdagochtend de luchtkwaliteit was iets beter dus kon ik lekker naar school. Daar was ik blij om want ik vind het echt leuk om hier naar school te gaan. Helaas werd het in de middag weer veel slechter en besloot de school dat we op vrijdag dicht zouden zijn. Ik hoop dat ze de toestand snel onder controle krijgen. Ik vind een openhaard lucht en de rook van een BBQ al verschrikkelijk, dus moet je zich voorstellen hoe erg ik deze lucht hier vind. Vandaag moesten we voor het eerst mondkapjes gebruiken zo ongezond is het dus.

Aankomende week is Thanksgiving week, dus ben ik de hele week vrij van school. Maandag t/m zaterdag ga ik met mijn beste vriendin Madeline en haar familie naar San Diego en Los Angeles. Ik verheug me er nu al op! Tot de volgende keer!

Liefs Naomi


Reacties

Reacties

Elizabeth Witdoeckt

Je hebt de hele brand situatie goed beschreven Naomi. De Mexicanse meisjes hebben de hele week vrij gehad want SacState was gesloten. Wij zijn ook naar Lake Tahoe geweest om de rook te ontmijden. Misschien kan je rekenen op 2 December om ze te ontmoeten omdat je zelf ook weg ben. Ik hoop dat je veel plezier heb in San Diego, het is een prachtige stad. Ben er vorig jaar ook nog geweest. Balboa Park, Coronado Hotel, Zoo, Sea World, zo veel te zien daar.

Marja Mulder

Hoop dat de branden snel onder controle zullen zijn. Heel veel sterkte daar voor de mensen die er zo veel ellende van ondervinden. Voor jou nog heel veel succes en plezier op school?‍? Blijf op je hoede.??

maartje

Ziet er niet goed uit volg het op tv maar een hele fijne week lekker met je vriendin en familie . Groetjes

Bianca Schoo

Hoi.
Wat vreselijk allemaal.
En het gaat nog steeds door!
Hopelijk komt er gauw een eind aan?
Fijne week toegewenst.
XX

Anneke Marchbank

Wat een narigheid, ik hoop dat het bij jullie vandaan blijft lieverd. Ga door met genieten van alle fijne dingen die je meemaakt. xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active