New York oriëntatie

Dag 1

Vandaag was het dan zo ver. 1 augustus 2018. Onderweg naar Amerika! De wekker ging al vroeg: om 04:30. Ik was rond 06:00 op schiphol. Ik ging samen met mijn ouders en mijn zus heen. Ook kwamen Kirsten, Laura, Sjoerd en Gijs me uitzwaaien. Dat vond ik echt suuuuper leuk en lief! Eenmaal de bagage weggebracht moest ik afscheid nemen. Hier vielen natuurlijk wat traantjes. Zelfs ik kon het niet helemaal inhouden hihi.

Daarna ging ik door naar de Gate en moest ik door de douane en handbagage controle. Dit ging allemaal heel soepeltjes. Rond 08:30 gingen we in de rij staan om te boarden. Uiteindelijk zat ik om 09:05 op mijn plekje in het vliegtuig samen naast Danique (ook van Travel Active). Het vliegtuig zou eigenlijk om 09:15 vertrekken, maar dit werd iets over tienen.

Tijdens de reis kon je films kijken en je kreeg af en toe wat te drinken en je kreeg een lunchpakket. Dat lunchpakket bestond uit roerei met tomaat, aardappel en spinazi en een brownie en wat fruit. Erg lekker!

Rond 12:15 kwamen we aan op Newark Airport. Daarna gingen we nog door de security check en vervolgens haalden we onze bagage op, dit ging heel soepel allemaal.

Vervolgens gingen we naar ons hotel. Ziet er super netjes uit! We konden alleen nog niet naar onze kamers, dus we gingen naar een groot shoppingcenter. Heel leuk met super veel winkeltjes en natuurlijk Starbucks :)

Daarna gingen we met z’n alle pizza eten (ook met duitse exchange students).

Terug bij hotel was de kamer indeling bekend ik zit op de kamer met drie andere meiden. We hebben niet meer veel gedaan, want het was een lange dag en iedereen was moe.

Om 10 uur lag ik te slapen :)


Dag 2

Vandaag gingen we voor de eerste keer echt New York in. Om half 7 ging de wekker al. Om half 9 zaten we in de bus naar New York. Er stond lekker harde muziek op (liedjes over New York).

Aller eerst gingen we naar Center Park. Daar hebben we even gelopen. Daarna hadden we een rijtour langs allemaal gebouwen, onder andere Trump Touwer.

Vervolgens gingen we picknicken in het Washington Square Park. Ik had een Chicken Ceaser Salad. Erg lekker!

Daarna hadden we weer een rijtour door New york. We hadden vrije tijd om op Herald Square rond te kijken en te shoppen.

Daarna gingen we een cheeseburger eten in het Hard Rock Café en als laatst hadden we nog vrije tijd op Times Square. Kortom, een heerlijke dag New york.

Dag 3

Vandaag gingen we weer om half 9 op pad. Aller eerst gingen we naar het 9/11 herdenkingsmonument. Ik zelf werd hier nog al stil van. Alle namen van de mensen stonden op de rand van het monument.

Daarna gingen we lopend door New York naar de een boot voor een boottocht langs het Vrijheidsbeeld. Dat duurde ongeveer drie kwartier.

Hierna gingen we de Brooklyn Bridge over lopen. Het was langer dan ik dacht. Het was ook super warm maar toen begon het te regenen. Ik ben nog nooit zo blij in me leven geweest dat het begon te regenen haha.

Hierna gingen we naar een soort pretpark/kermis. Het heet Luna Park. Omdat het had geregent was alles heel nat en modderig dus we zijn nergens in gegaan maar we hebben wel leuk rondgekeken en een ijsje gegeten.

Daarna hadden we avond eten bij L&B Spumoni. We hebben pizza gegeten. Erg lekker!

Als laatst gingen we nog naar Top of the Rock Views. Vanaf daar kon je over heel New York kijken. Echt heel gaaf om te zien. Het was ook al wat donkerder, dus bij veel van de borden waren de lichten al aan.

Dit was het einde van mijn New York trip. Ik heb erg echt super erg van genoten! Op naar een nieuw hoofdstuk.

Dag 4

Vandaag ging om 5 uur de wekker. Om half 6 ging mijn shuttle naar het vliegveld in Newark. Erg vroeg. Ik vloog samen met Sydney, Roos en Danique naar Chicago en vanaf daar vloog ik samen met Sydney naar Sacramento. Me eerste vlucht was 1,5 uur en me tweede vlucht was 4,5 uur. Ik had wel een uur lang vertraging in de tussenstop in Chicago, dus dat was een beetje jammer. Maar alle vluchten zijn goed verlopen voor de rest.

Eenmaal aangekomen op Sacramento stonden mijn gastzusje Erin en mijn gastouders Alison en Kelton op me te wachten met een mooi spandoek. Daarna gingen hun huis en hebben we lekker gepraat en in de avond gingen we bbq’en. Ik was super moe dus ik ging al om half 9 slapen en dat begrepen ze volkomen!

Reacties

Reacties

Karolina Buur (mamsie)

Wat fijn dat alle vluchten goed gingen. We hebben je gevolgd via flightradar.
En zo te zien heb je erg genoten in New York. Mooie foto's hoor.
We wensen je nogmaals een geweldig jaar in Lincoln!

Hans en Kitty

Beste Naomi,

Wat leuk om dit zo te lezen, wij wensen je een fantastische tijd daar en zullen regelmatig even kijken hoe het met je gaat.
Groetjes van Hans en Kitty

Bianca Schoo

Jeetje Naomi je hebt al veel mee gemaakt in die paar dagen.
Leuk verhaal om te lezen.
En kijk uit naar een nieuw verhaal : )
X GR.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active